torsdag 24 mars 2011

Vuxna män leker bäst i underkläder nattetid

Oh, jag öppnade nyss ett litet packe färgade plastfilter som går att sätta framför blixtarna. Martin höll på att klippa håret och fick göra ful frisyr. Klassiskt. Enkelt. Såntdära som är kul att fota och såntdära som man lätt slutar göra när man jobbar med att ta bilder. Slutar leka, tappar intresset för att plåta privat. Önskar skilja jobb från fritid. Och det är ju så fel Fel FEL. Idag har jag lekt (det blir mycket sånt när deklarationstider närmar sig och deadlinedatum över ångesttexter kryper närmare). Men det är så sjukt nyttigt. Jag tycker ofta att man lär sig något nytt varje gång man plåtar utan krav men ändå med ett mål. På uppdrag blir det lätt att man håller sig inom sin komfortzon där man vet att man behagar redaktörerna men kanske inte helt behagar sitt ego. Inget fel med det, men under leken finner man sätt, lär sig tekniker som man kan integrera i sitt professionella utövande. Så tolka nu inte in något om männens utsatthet etc etc. Det här är bara en bild där jag ville se hur färgat ljus fungerar.

*ANNONS*
Nästa fredag 1/4 (första april) kl 18 är det vernissage för mitt livs första utställning. Den kommer att hänga tre månader framåt på Addnatures butik på söder - Högbergsgatan 30 A. Det blir en utställning med visuella argument för förkortad arbetstid. (för er som inte känner mig, det handlar om rörelse i natur, friluftsliv, äventyrsport och vackra miljöer) Jag blir mycket glad om ni kommer dit.
*ANNONS*



0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP